Ters Yüz Edilmiş Sınıflar Hakkında Rapor
Eğitimde yeni bir süreç olarak ortaya
çıkan ters yüz edilmiş sınıf sistemi öğrencinin anlatımı sanal olarak evde
yapması, ödev ve uygulama kısmını öğretmen eşliğinde sınıfta yapması temeline
dayanan yeni bir öğrenme sistemidir. Flipped classroom olarak ortaya çıkmış
dilimize ters yüz edilmiş sınıflar şeklinde geçmiştir.
Teknoloji
artık hayatımızın her evresinde vardır. Teknoloji hayatımızın her bölümünde
böylesine yer alırken eğitimde de görülmemesi olanaksız hale gelmiştir. Bu
jenerasyona teknolojiyi entegre etme zorunluluğu yeni yöntemleri doğurmuştur.
Günümüz
eğitim sistemi davranışçı yaklaşımdan yapılandırmacı yaklaşıma geçmiştir. Aynı
zamanda öğretmen merkezli eğitim yerini öğrenci merkezli eğitime bırakmıştır.
Ters yüz edilmiş sınıflar yöntemi bu iki duruma da hizmet etmektedir.
Geleneksel eğitimin aksine teorik bilgiyi evde öğrenip; öğrenmenin uygulama,
ödev, aktivite kısmını derste yapma metodudur.
Bu yöntemde öğretmen kılavuz konumundadır.
Her yöntemin olduğu gibi bu yöntemin de
avantajları ve dezavantajları mevcuttur. Öğrenci açısından farklı sürelerde
öğrenme, öğrenmede kolaylık sağlama ,yorum yapma yeteneğini geliştirme;
öğretmen açısından kılavuz olma, daha fazla öğrenciye yardımcı olma, konuyla
ilgili daha çok etkinlik yapma gibi avantajları vardır.
Dezavantajları açısından
değerlendirildiğinde ise öğrencinin videoyu izleyip izlemediğinin, konuyu
anlayıp anlamadığının kontrolünü yapmanın zorluğu görülmektedir. Ayrıca
öğrencinin bilgiyi öğrenirken soru soramaması, tepkide bulunamaması ve yanlış
öğrenmesi gibi dezavantajları vardır.
Geleneksel eğitimi baş aşağı çevirmek
üzere kurulmuş sistemde amaç konu anlatma işini sanal ortamda halledip ,sınıf
ortamını ödev yapma yerine çevirmektir. Öğrenciler bu sistemle kendi öğrenim
süreçlerini kendileri organize edebilmektedir.
Kısaca ters yüz edilmiş sınıflar yöntemi
klasik öğrenme sonrasında ödev yapma anlayışını teknolojiyle birlikte
değiştirmeyi amaçlamaktadır.
Yeni nesle hitap eden bu sistemin
uygulanabilirliği de önemli bir konudur. Her zaman her konuda uygulanması
zorluklar içermektedir.
Video incelemesi:
Flipped classroom modeli başlığı altında izlediğim videolarda öğretmen öğrenciye konuyu sınıf ortamında anlatıyor. Beyaz tahtanın önünde öğretmen ,masasında oturup not alan öğrenciler var. Öğretmen konuyu anlatırken kimi öğrenciler anlamakta çok güçlük çekerken kimisi kolayca anlıyor. Öğretmen konuyu anlayan öğrenciye de anlamayan öğrenciye de aynı ödevi veriyor. Öğrenci eve gittiği zaman ödevlerle baş başa kalıyor.
Videoda sınıf ters yüz ediliyor. Her öğrenci videoyu kendi istediği zamanda izleyip, kendi hızında anlıyor. Bir kerede anlayan öğrenci videoyu bir kere izliyor. Bir kerede anlamayan öğrenci istediği kadar videoyu izleyebiliyor. Derse gelindiği zaman öğretmen sıraların arasında dolaşarak öğrencilerin uygulamalarına rehberlik ediyor.
Ters yüz edilmiş sistem uygulanan öğrenci sınıfta evde izlediği konu hakkında sorular sorabiliyor ,yapılan uygulamaları kolayca anlayabiliyor.
Öğrenciler videoları kendi istedikleri bir mekanda kendi istedikleri bir zamanda izleme imkanı buluyorlar. Öğrenci anlamaya daha açık olduğunu düşündüğü zamanda dersi dinleyebiliyor.
Ayrıca öğrenci sanal bir ortamda arkadaşlarıyla ve öğretmeniyle etkiletişim içinde bulunma imkanı buluyor.İzlediğim videolarda öğrenci merkezli bu sistemin daha kolay öğrenme sağladığı gözleniyor.
Ters yüz edilmiş sınıfları şu resimle anlatabiliriz;
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder